در باره من و این وبلاگ بخوانید

اینجا آن خانه صدهزار ساله شب بیداری های قلندروار و کفرآمیز است، تو تا به حال کافر از مکتب اندیشه دیده ای؟ با تو هستم که صدایم را نمی شنوی، اگر شراب نداری در این خانه را نکوب، من دشنامت می دهم، بد جور! این همان دشنامی است که سحرگاه به آن مرد تسبیح گوی دادم که ثانیه های ابتذال هویتم را شمرد. هنوز هم می شمارد! اینجا هر شب نیچه و بودا هم کتک می خورند. با تو هستم که می خندی ، پیاله ات را بردار و بیا! شراب سحر آمیز دیده ای؟ من کافری هستم که اولین افتخارم پرهیز از ورد خواندن است. ذهنت را برایم ترجمه نکن ، من اینجا بارها بالا آورده ام، معنی واژه های خام را می دانم.

تو نمیدانی تنهایی اینجا چه ها میتوان کرد، هرگز نخواهی دانست چون من همیشه اینجا هستم. سیلی بنواز، گلگونه انسان از خون است. حال که خون میمکی سیلی هم بنواز. این واژه های لعنتی همیشه کم می آیند! من هر شب  روحم را در جامی از شراب می جوشانم! نترس، این کورکورانه یک درویش نان خشک به دست نیست. من هر شب مجردات پست را شلاق میزنم. بیا و ببین! نترس، آنها درد را نمیدانند. خانه های حافظه ام را تحلیل می برد این نوشتار، گویی عصاره این  عصر حافظه کوتاه مدت و آگهی های تبلیغاتی، همچون بیگانه ای فضایی و در قالب نوری رویایی از دهانم وارد می شود و راست روبروی عمیق ترین ترس های کودکی می نشیند و  طعنه میزند.

قلم، تنها حریف من است. هر بار که با هم گلاویز می شویم، در می یابم که هستم هنوز. هر بار پس از یک نبرد سخت با هم می نشینیم و به چیزی چون شکم چاق یک پولدار  که مجبور است خودش را متشخص نشان دهد می خندیم. وقتی همه از اینجا می روند من میدان را مهیا میکنم، به قلمم شراب می دهم و پس مانده اش را خود از دهانش کام بر میگیرم. نترس، قلم ساکن آن سوی مجردات است. ما بارها در تالارهای صفر ویک رقصیده ایم. اینجا هر سیگنالی یک هنر بدیع است.

هیچ محدودیتی نیست، من نماینده آن سرقت بی شرمانه تاریخم؟ بگذار که باشم، هیچ ملاحظه ای نیست اینجا مفاهیم از سرسره اندیشه سر می خورند و من آن پایین منتظر میمانم تا در آغوششان بگیرم و دوباره از نو سر بخورند. چه مفاهیمی که اینگونه بزرگ شدند و دیگر برای خود کسی شده اند! نترس، اینها رازهای سر به مهر درخت گندم نیستند! یا فریبکاری های یک باغ بزرگ، من برایت قدری از ورود به دنیای درون گفتم.در اینجا نگاه، عمیق تر از نگاه به برگ های درخت انجیر است.


12 پاسخ برای «در باره من و این وبلاگ بخوانید»

  • انوشه سبز

    بانگ خروس از سرای دوست برآمد
    خیز و صفا کن که مژده سحر آمد
    چشم تو روشن
    باغ تو آباد
    دست مریزاد

  • Demagogue

    Thank you
    Long Live Green Movement

  • بلوا

    زین دو هزاران من و ما ای عجبا من چه منم؟!
    گوش بنه عربده را دست منه بر دهنم
    چون كه من از دست شدم در ره من شیشه منه
    ور بنهی پا بنهم هرچه بیابم شكنم (مولانا)

    متن زیبایی بود قلم شیوایی دارید به گاه مستی.

  • mehran

    سلام انديشه عزيز
    ديدگاه ها و نوشته هاتو تو بالانرين زياد خوندم. دوست دارم نوشته هام تو وبلاگت به چاپ برسه ميتونم واست بفرستمشون که چاپ کنى؟؟

  • Igor Hylarides

    زین دو هزاران من و ما ای عجبا من چه منم؟!گوش بنه عربده را دست منه بر دهنمچون كه من از دست شدم در ره من شیشه منهور بنهی پا بنهم هرچه بیابم شكنم (مولانا)
    +1

  • vision

    خواستم مثبت بدم انرژیم تموم شده بود.آخه من تازه عضو شدم.واسه همین اینجا کامنت می ذارم.بسیار لذت بردم از این نوشته.و اینکه منم دقیقا هم نظرم با شما.شخصا امیدوارم جنگی نشود ولی اگر شد قطعا در سوی استکبار! خواهم بود نه در سمت سربازان گمنام امام زمان.و فکر می کنم باید در این زمینه کار شود.چون بسیاری از دوستان سبز بدون اینکه لحظه ای بیاندیشند با ژست مهین پرستانه می گیویند اگر جنگ شود از کشورم دفاع خواهم کرد بدون آنکه فکر کنند از چه چیز و چه کسانی می خواند دفاع کنند.

    • anddisheh

      گرامي، با سپاس از لطف شما، لطفا نظر را د لينک مربوطه بگذاريد که ديگر دوستان نيز ببينند
      آدرس نوشته اين است: https://anddisheh.wordpress.com/2010/08/06/history/
      من پس از چند روز اين نظر را از اينجا پاک ميکنم تا فقط در همان پيوند مرتبط وجود داشته باشد. درود بر شما.

  • محسن صابری

    سلام
    عزیز در حالیکه بسیاری از سایت های حتا صرفن ادبی مدت هاست که در ایران فیلتر هستند
    من نمی دانم چگونه تلویزیون اینتر نتی رسانه در ایران قابل دسترسی خواهد بود؟
    اگر فیلتر شود که کاری انجام نشده و می شود هیاهوی بسیار برای هیچ و اگر فیلتر نشود که خیلی سؤال برانگیز خواهد شد نظر شما چیست؟

  • امید ازادی

    درود بر تو ..هموطن …نوشته هایتان را پیشتر در بلاگ هی مختلف خوانده بودم..خوشحالم از اینکه با ذهنی باز و شهامتی اخلاقی و ذهنی سعی در توضیح رویدادها دارید و به جای اثبات انتزاعی با رویکردی تاریخی و منطقی در صدد نشر نظراتت داری…اگر وقت کردی سری به بلاگ من بزنید..خوشحال میشم اگر دربهتر کردن بلاگراهنماییم کنید..

بیان دیدگاه